Według badań przeprowadzonych przez firmę Phoenix Marketing International, 66% ankietowanych właścicieli iPhone'ów 6 i 6 Plus aktywowało usługę Apple Pay i postanowiło z niej skorzystać. Badanie przeprowadzone zostało wśród 3002 respondentów, w tym 532 użytkowników iPhone'a 6.

Od października 2014 roku aż 88% osób, które aktywowały usługę Apple Pay skorzystało z niej tylko jeden raz.

Według raportu, dwie trzecie użytkowników Apple Pay napotkało problemy związane z dokonaniem płatności w sklepie detalicznym. 48% z nich twierdzi, że przetwarzanie transakcji trwało zbyt długo, a 42%, że kasjer nie potrafił obsłużyć tej technologii. Ponad jedna trzecia użytkowników - 36 % skarżyła się także na nieudane próby dokonania płatności lub konieczność powtarzania procesu zapłaty by ten doszedł do skutku.

27% osób, które napotkało problemy twierdzi, że usługa po prostu nie działa, a 23% z nich stwierdziło, że korzystanie z niej było niewygodne.

problemy-apple-pay

Za przyczyny takiego stanu rzeczy uważa się wysokie koszty modernizacji terminali płatniczych. Aby obsługiwać płatności Apple Pay terminale muszą wspierać technologię NFC. Do końca 2014 roku jedynie jedna trzecia sprzedawców wyposażyła się w takie urządzenia.

Na podstawie tak małej próby badawczej trudno wysnuć wnioski mówiące o tym, że usługa Apple Pay boryka się z poważnymi problemami. W opublikowanym na MacRumors artykule na temat raportu o problemach z systemem płatności Apple, twórcy serwisu potwierdzają opisane wyżej trudności. Doświadczyli ich na własnej skórze.

Warto przypomnieć, że 72 godziny po uruchomieniu usługi Apple Pay aktywowano w niej ponad milion kart płatniczych, a od marca tego roku już ponad siedemset tysięcy sklepów w Stanach Zjednoczonych akceptuje płatności za pomocą tej metody. Jak zapowiedział Tim Cook, rok 2015 ma być rokiem Apple Pay.

Źródła: Macrumors, AppleInsider za PhoenixMI