Jak twierdzi Om Malik - założyciel serwisu GigaOm, w najbliższej przyszłości największy popyt na złotego Apple Watcha odnotowany zostanie na rynku chińskim. Prognoza ta powstała w oparciu o dane dotyczące rosnącej w ostatnich latach popularności złotej biżuterii wśród Chińczyków.

Chiny to jeden z największych rynków zbytu dla Apple i to m.in. na jego potrzeby firma w ostatnich latach wprowadziła złote wersje kolorystyczne swoich najpopularniejszych produktów. Przychody Apple ze sprzedaży na rynku chińskim wzrosły z 12 miliardów dolarów w 2011 roku do prawie 30 miliardów dolarów w roku poprzednim. W 2014 wskaźnik ten wzrósł o 17% w porównaniu do 2013 r. To ponad dwukrotnie więcej niż wzrost przychodów z rynku europejskiego i czterokrotnie więcej niż z całego rynku obu Ameryk.

popularość-złota-w-chinach

Warto przypomnieć, że do końca 2016 roku Apple planuje zwiększenie liczby salonów Apple Store na terenie Chin do 40.

Źródło: 9To5Mac