Jak przewidują analitycy firmy Morgan Stanley, w okresie świątecznym Amerykanie zrezygnują z zakupu produktów z innych branż i wydadzą najwięcej pieniędzy w salonach Apple Store. Najbardziej popularny ma być iPhone X.

Co ciekawe, klienci mają być skłonni do zmniejszenia wydatków w innych kategoriach po to, by pozwolić sobie na zakup najnowszego smartfona Apple. Wysoka cena iPhone'a X spowodować ma, że konsumenci wydadzą aż 30 miliardów dolarów mniej na produkty i usługi z innych branż. Najbardziej ucierpieć ma branża odzieżowa.

Wydatki na trzy najnowsze modele smartfonów Apple w okresie świątecznym sięgnąć mają ponad 52 miliardów dolarów. Co więcej, ograniczona podaż iPhone'ów X spowodować ma, że konsumenci, którzy nie kupią swojego egzemplarza w najbliższym czasie ograniczą swoje wydatki w późniejszym okresie w oczekiwaniu na możliwość zakupu „iksa”.

Źródło: MacRumors za BusinessInsider