Zgodnie z prognozą opracowaną przez firmę Sensor Tower, w ciągu najbliższych trzech lat średnie wydatki użytkowników na aplikacje w sklepie App Store wzrosną prawie o 40%. Zgodnie z raportem opublikowanym przez Apptopia, jednym z czynników takiego stanu rzeczy może być nowy pomysł na ten sklep, który Apple przedstawiło wraz z systemem iOS 11.

Jedną z głównych nowości jest zakładka „Dziś”, która stanowi swego rodzaju blog. Codziennie pojawiają się w nim dwa wpisy. Jeden dotyczy „gry dnia”, a drugi „aplikacji dnia”. To właśnie te wpisy spowodowały wzrost liczby pobrań promowanych pozycji.

Zgodnie z danymi zebranymi przez Apptopię, liczba pobrań aplikacji, o których poczytać można w zakładce „Dziś” wrosła ponad dwudziestokrotnie.

App Store

Podobny trend występuje w przypadku liczby pobrań gier. Tutaj wzrost jest nieco mniejszy, ale promowane gry pobierane są prawie dziesięć razy więcej niż wcześniej. Dane te dotyczą darmowych gier. Płatne pozycje pobierane są prawie dziewięć razy częściej.

Zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się darmowe gry i aplikacje. Co więcej, większy wzrost pobrań rejestrowany jest w ciągu tygodnia niż w weekend.

Dane, na podstawie których opracowany został raport zbierane były przez ostatnie 30 dni. 5 spośród 30 aplikacji i 11 spośród 30 gier były pozycjami płatnymi.

Źródło: MacRumors