Pierwsze iPhone'y 8 i 8 Plus trafiły już do swoich użytkowników. Niestety, właściciele tych drugich skarżą się na niepożądane dźwięki, które słychać podczas rozmów wykonywanych z użyciem tych urządzeń.

Problem opisany został w piątek na forum serwisu MacRumors. Do wątku dołączyło wielu właścicieli iPhone'ów 8 Plus, którzy również napotkali na ten problem. Co więcej, pochodzą oni z różnych części świata, między innymi ze Stanów Zjednoczonych, Australii i kilku europejskich krajów.

Dźwięk opisywany jest jako "bardzo irytujący", ale słychać go tylko w głośniku zlokalizowanym nad górną krawędzią ekranu smartfona. Problem nie występuje podczas korzystania ze słuchawek lub gdy rozmowa prowadzona jest przez głośnik, co może wskazywać raczej na problem z oprogramowaniem niż wadę sprzętową. Dźwięki słyszalne są także podczas rozmów prowadzonych przez FaceTime lub inne aplikacje korzystające z rozmów VoIP czy VoLTE.

Co ciekawe, problem nie pojawia się przy okazji każdego połączenia, a zdarza się, że znika gdy rozmowa przełączona zostanie na głośnik, a następnie z powrotem na standardowy tryb.

W części przypadków pomaga twardy reset lub przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych i skonfigurowanie ponownie za pośrednictwem kopii zapasowej z iCloud. Tę drugą metodę zalecają konsultanci z biura obsługi klienta Apple. Niektóre egzemplarze iPhone'ów zostały z tego powodu wymienione na inne, ale zdarzało się, że problem wystąpił także w wymienionych urządzeniach.

Źródło: MacRumors