Pozew w sprawie programu wymiany iPhone'ów
W poprzednim roku Apple uruchomiło usługę o nazwie „iPhone Upgrade Program", która umożliwia coroczną wymianę tego smartfona na nowy model. Warunkiem jest jednak regularne płacenie abonamentu, w ramach którego klient otrzymuje dodatkowo dwuletnią, rozszerzoną gwarancję AppleCare+ oraz dostęp do wsparcia technicznego. W poniedziałek, w sądzie w Kalifornii złożony został pozew, zgodnie z którym program ten, wbrew jego założeniom, utrudnia jego członkom nabycie nowych iPhone’ów.
Zgodnie z treścią oskarżenia, Apple daje większe szanse na zakup nowych modeli iPhone’ów klientom, którzy nie są członkami tego programu. Mieli oni możliwość zarezerwowania swojego egzemplarza w dniu, w którym rozpoczęto pre-order’y. Uczestnicy „iPhone Upgrade Program" pozbawieni zostali takiej możliwości i poproszeni zostali o „wstrzymanie się” bądź zakup urządzeń gdy będą już dostępne w oficjalnej sprzedaży. Zgodnie z jednym z warunków programu, wymiany dokonać można dopiero po dwunastu miesiącach od zakupu poprzedniego modelu. Sprawia to, że w kolejnym roku, korzystający z tej usługi nie będą mieć możliwości zakupu nowego smartfona w dniu jego premiery.
Oskarżyciele żądają m.in. zwrotu kosztów, które poniosą w okresie oczekiwania na otrzymanie iPhone’a 7 bądź 7 Plus, możliwości otrzymania przyszłorocznego modelu w dniu rozpoczęcia jego sprzedaży oraz możliwości zamówienia go w Apple Online Store. Obecnie wymiany dokonać można tylko w stacjonarnych salonach Apple.
Źródła: 9To5Mac, AppleInsider
Jap i er d * ol e... Problemy pierwszego świata. Ma ktoś może bilety na najbliższy lot na planetę "w pizdu". Najlepiej w jakieś innej galaktyce. Apple dodaje jakieś bony żywnościowe albo darmowe kupony na cebulę że ludzie nie potrafią dwa tyg. dłużej poczekać? Czy iPhone 6S ma jakiś zegar nastawiony na detonacje do 16 września ?