Wielkimi krokami zbliża się konferencja Spring Forward, która najprawdopodobniej poświęcona będzie zegarkowi Apple Watch. Na tydzień przed nią w sieci aż huczy od informacji na temat tego urządzenia.

Jak donosi serwis 9To5Mac, podczas swojej wizyty w Berlinie Tim Cook powiedział, że Apple Watch będzie dostępny poza granicami Stanów Zjednoczonych jeszcze w kwietniu. Należy przypomnieć, że data debiutu zegarka planowana jest właśnie na ten miesiąc. Nie jest jednak dokładnie określona.

Prezes Apple zapowiedział, że w kwietniu zegarek nabyć będzie można w niemieckich salonach Apple Store. Nie jest wykluczone, że Apple Watch zadebiutuje w kilku innych europejskich krajach w tym samym miesiącu co w USA. Europejska premiera zegarka ma odbyć się jednak nieco później niż amerykańska. W USA zegarek pojawić się ma już na początku kwietnia. Europejczycy będą musieli czekać na niego do ostatnich dni tego miesiąca.

Oprócz informacji na temat europejskiej premiery urządzenia, Cook zdradził także kilka faktów dotyczących funkcjonalności zegarka. W Londynie, prezes Apple powiedział, że Apple Watch zaprojektowany jest tak, aby w przyszłości zastąpić kluczyki i "niezdarne" piloty, które obecnie używane są do otwierania samochodów.

Podczas wspomnianej już wizyty w Berlinie, Tim Cook zdradził także kilka innych zastosowań Apple Watcha, możliwych dzięki aplikacjom firm trzecich. Okazuje się, że w przyszłości urządzenie będzie mogło zastąpić karty, którymi obecnie otwierane są drzwi do hotelowych pokoi. Dzięki odpowiednim aplikacjom będzie można dokonać rezerwacji. Amerykańska sieci hoteli Starwood Hotels ogłosiła współpracę z Apple jeszcze w 2014 roku.

Cook wspomniał też o programach typu zdrowie i fitness. Pozwolą one na monitorowanie aktywności fizycznej użytkowników oraz w pewnym stopniu pełnić będą rolę trenera personalnego. Zastosowane w Apple Watchu czujniki ruchu i tętna umożliwiają deweloperom tworzenie zaawansowanych programów tego typu.

Apple współpracuje także z promującą zdrowy styl odżywiania siecią restauracji Panera Bread. Jej klienci będą mogli zapłacić za swój posiłek za pośrednictwem Apple Pay i Apple Watcha.

Apple Watch ma być także powszechny na rynku korporacyjnym. Podobno nad aplikacjami dla zegarka pracuje już Salesforce - firma rozwijająca aplikacje biznesowe. Kilka miesięcy temu Apple ogłosiło także partnerstwo z IBM.

Apple nie zaprzestaje także swoich działań marketingowych mających na celu promocję zegarka. Swoje działania tego typu skupia na ekskluzywnych magazynach poświęconych modzie i stylowi życia. Zegarek od Apple pojawiał się już w między innymi w takich magazynach jak Vogue, Self czy Style. Ostatnio urządzenie zaprezentowane zostało w wydawanym w Hongkongu magazynie East Touch.

Apple-Watch-East-Touch

Apple-Watch-East-Touch-1

Apple Watch to chyba najintensywniej promowany produkt Apple. W większości przypadków o kolejnych generacjach urządzeń firmy z Cupertino dowiadujemy się z plotek i mniej lub bardziej celowych wycieków informacji. O Apple Watchu opowiada sam Tim Cook.

Źródła: MacRumors, 9To5Mac, 9To5Mac, MacRumors