Słuchawki AirPods 2 w warsztacie iFixit
W serwisie iFixit pojawiła się relacja z rozbiórki drugiej generacji słuchawek AirPods. W ich wnętrzu znajduje się miedzy innymi nowy, zaprojektowany przez Apple czip H1, moduł Bluetooth 5.0 oraz 93 miliwatogodzinowa bateria w każdej słuchawce.
Rozłożone zostało także etui, w którym znajduje się bateria o pojemności 398 mAh. Co ciekawe płyta główna pokryta jest wodoodporną powłoką. Według pracowników iFixit, etui jest bardziej solidne od poprzedniego.
Nowe AirPodsy otrzymały 0 punktów, co oznacza, że ich ewentualna naprawa jest niemal niemożliwa. Nazwano zostały one jako „rozczarowująco jednorazowe”. Konstrukcja uniemożliwia dostęp do wewnętrznych komponentów bez uszkodzenia obudowy.
Dla porównania, słuchawki Samsung Galaxy Budy otrzymały aż 6 punktów. Są to „najbardziej możliwe do naprawy” słuchawki bezprzewodowe na rynku.
Nie mam pojęcia po co to całe sprawdzanie naprawialności. Dotarliśmy do takiego miejsca w technologii, że nie ma co naprawiać. Wielowarstwowe PCB z komponentami wielkości ludzkiego włosa (a nawet mniejsze). To nie pralka Frania która Janusz z wąsem młotkiem naprawi w szopie. Skoro nawet producent nie naprawia tego tylko wymienia to oznacza, że naprawa jest nieopłacalna lub niemożliwa z powodów technologicznych. Nie da się inaczej. Albo cos jest naprawialne i duże (mało skomplikowane), albo ultra małe zaawansowane technologicznie i nienaprawialne. Wiele współczesnych układów elektronicznych nie jest możliwe do naprawy z powodu rozmiaru komponentów i precyzji wymaganej do ich wymiany która zapewnia tylko roboty.