Podczas ostatniej konferencji dla inwestorów Apple nie podało do publicznej wiadomości liczby sprzedanych produktów. Informacje te uzupełniane są jednak przez analityków firm konsultingowych. Według Strategy Analytics, w ostatnim kwartale ubiegłego roku Apple sprzedało 14,5 miliona iPadów.

Dla porównania, w tym samym okresie rok temu sprzedanych zostało 13,1 miliona sztuk tych urządzeń. Jeśli przewidywania Strategy Analytics są trafne, to sprzedaż iPadów wzrosła w tym czasie o 10%.

Należy jednak pamiętać, że szacunki analityków mogą odbiegać od rzeczywistych danych. Wystarczy przypomnieć, że według przewidywań dotyczących sprzedaży iPhone'ów w czwartym kwartale ubiegłego roku liczba sprzedanych sztuk wahała się między 65,9, a 71,7 milionów.

Średnia cena sprzedaży iPadów wyniosła 463 dolarów, co oznacza wzrost o ponad 4% w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku.

Co więcej, według Strategy Analitics, Apple pozostaje liderem wśród sprzedawców iPadów. W 2018 sprzedano 44,9 miliona sztuk tabletów Apple. Na drugim miejscu uplasowała się firma Samsung z liczbą 23,1 miliona. Pierwszą trójkę zamyka Amazon.

Źródło: MacRumors