Jak wynika z danych opublikowanych przez serwis Localytics, w okresie świątecznym (24-26 grudnia) odnotowano znaczny wzrost liczby aktywowanych iPadów. Wszystkie oferowane obecnie przez Apple tablety znalazły się w pierwszej czwórce urządzeń Apple, których liczba aktywacji wzrosła najwięcej w porównaniu do trzech poprzednich tygodni grudnia. Na piątym miejscu uplasował się iPhone XR.

Najlepiej sprzedawał się „budżetowy” model iPada z 2018 roku. Liczba aktywacji wzrosła o 219%. Zebrane dane dotyczą wszystkich urządzeń, ale według analityków taki wzrost spowodowany był obniżeniem cen tych tabletów przez amerykańskich sprzedawców takich jak Amazon, Target oraz Walmart. Oferowali oni obniżkę o 100 oraz 80 dolarów odpowiednio dla 32 i 128 gigabajtowych konfiguracji.

Nieco gorzej poradziły sobie nowe iPady serii Pro. W przypadku większego modelu z ekranem o przekątnej 12,9 cala odnotowano wzrost aktywacji o 99%. Mniejszy z nich może pochwalić się nieco lepszym wynikiem - 125%. Na mniejszą popularność tych urządzeń wpływ miały wyższe ceny w porównaniu z „budżetowym” modelem.

Co ciekawe, modele serii Pro podzielił iPad mini 4. Jego podstawowa cena to 399 dolarów (w Polsce 1899zł), czyli więcej niż iPad 2018, ale poza oficjalną dystrybucją można kupić go taniej.

iPad

W przypadku iPhone'ów XR, liczba aktywacji wzrosła o 88%. To najlepszy wynik pod względem aktywacji iPhone'ów w okresie świątecznym od trzech lat.

iPhone XR

Udział iPhone'ów XR w światowym rynku smartfonów Apple wzrósł do 1,83%. Najpopularniejszymi modelami są 7, 6s oraz X.

iPhone

Warto podkreślić, że dane prezentowane są w procentach, nie ma więc odniesienia do tego ile konkretnie nowych urządzeń Apple zostało aktywowanych w okresie świątecznym.

Źródło: AppleInsider za Localytics