Jak donosi Bloomberg, głośniki HomePod nie sprzedają się tak dobrze, jak przewidywano. Zmusza to firmę Apple do zmniejszenia zamówień na komponenty potrzebne do produkcji tych urządzeń.

Pod koniec marca Apple obniżyło prognozy popytu na HomePoda i zmniejszyło zamówienia z firmy Inventec - producenta tych urządzeń. Okazało się, że w sklepach znajduje się spory zapas tych głośników, a w niektórych miejscach sprzedaje się ich mniej niż 10 sztuk dziennie.

Warto przypomnieć, że początkowo prognozy sprzedaży HomePoda były bardzo optymistyczne. Według Slice Intelligence, w pierwszych tygodniach od pojawienia się na rynku stanowił on około 10% wszystkich sprzedawanych inteligentnych głośników. Udział ten jednak szybko zmalał do 4%.

Na niską sprzedaż HomePoda może wpływać fakt, że jest on znacznie droższy od konkurencyjnych urządzeń. Co więcej łączy się on jedynie z innymi urządzeniami i usługami Apple. Opóźnienie rozpoczęcia sprzedaży, które początkowo planowane było na grudzień spowodowało, że głośnik nie był dostępny w okresie świątecznym, kiedy to popyt znacznie wzrasta.

Źródło: MacRumors