To już nie pierwszy raz, gdy w mojej skrzynce mailowej wylądowała wiadomość informująca o zawieszeniu konta Apple ID. Jej nadawcą jest rzekomo biuro obsługi klienta firmy Apple.

Wiadomość wygląda niemal tak samo, jak te wysyłane przez firmę z Cupertino, co zmylić może niektórych użytkowników. Najłatwiejszym sposobem na zweryfikowanie autentyczności takiej wiadomości jest sprawdzenie adresu nadawcy. Dziejsza wiadomość wysłana została z adresu id@apple.ssl.net (spokojnie, po kliknięciu tego łącza w niniejszym tekście otwiera się MyApple.pl).

Apple ID

Fałszywa wiadomość informuje o tym, że konto Apple ID zostało zablokowane z powodu nieudanej weryfikacji danych osobowych. W celu jego odblokowania należy kliknąć w znajdujące się treści wiadomości łącze, które rzekomo przenosi użytkownika do formularza weryfikacji danych. W rzeczywistości prowadzi ono do witryny myappleidupdate.com, która z pewnością nie należy do Apple.

Warto przypomnieć, że tego typu incydenty zgłaszać można pod adresem reportphishing@apple.com, a w razie wątpliwości należy skontaktować się ze wsparciem Apple, dostępnym pod numerem telefonu 800 702 322. Więcej na temat wykrywania i zgłaszania wiadomości e-mail mających na celu wyłudzanie informacji oraz innych podejrzanych wiadomości znaleźć można na stronie Apple.