Na łamach serwisu Business Insider opublikowany został dziś dokument, na podstawie którego pracownicy salonów Apple podejmują decyzję o przyjęciu uszkodzonych iPhone'ów do naprawy.

Określa on, w jakich przypadkach naprawa może odbyć się w ramach gwarancji, w jakich poza nią, a w jakich w ogóle odmówić przyjęcia urządzenia do serwisu.

Dokument dotyczy iPhone'ów 6, 6s, 7 oraz większych modeli „Plus”. Jeden z techników Apple powiedział dziennikarzom z Business Insidera, że istnieją podobne dokumenty dotyczące wszystkich urządzeń Apple i są one używane do celów szkoleniowych.

Dokument podzielony jest na trzy sekcje. W zielonej wymienione są problemy, które obejmuje gwarancja. W sekcji żółtej znajduje się opis usterek, które można naprawić jeśli klient zgodzi się na pokrycie kosztów serwisu. W czerwonej są przykłady problemów, w przypadku których należy odmówić naprawy.

Warunki gwarancji iPhone'ów

W ramach gwarancji rozwiązane zostać mogą takie problemy jak zanieczyszczenia pod wyświetlaczem, jego pojedyńcze pęknięcie czy przemieszczenie się kamery FaceTime. Poza gwarancją naprawie podlegają między innymi uszkodzenia spowodowane kontaktem z cieczą, pęknięcia ekranu spowodowane uderzeniem oraz usterki portu Lightning. Naprawie nie podlegają na przykład uszkodzenia wynikające z przeróbek urządzenia czy zarysowania obudowy.

Warunki gwarancji iPhone'ów

Istnieje też kilka dodatkowych zasad postępowania w przypadku podejrzenia zalania urządzenia. Pracownicy Apple muszą szukać oznak zalania na zewnątrz i wewnątrz iPhone'a, a w przypadku potwierdzenia podejrzeń zobowiązani są do odmowy niektórych napraw gwarancyjnych.

Zasady te nie mają zastosowania do urządzeń objętych programem AppleCare +, ponieważ gwarancja ta ma dużo szerszy zakres.

Źródło:MacRumors za BusinessInsider