Jak wynika z raportu Custora E-Commerce Pulse opracowanego na podstawie danych pochodzących z ponad 200 sklepów internetowych oraz ponad 500 mln anonimowych klientów tych sklepów, aż 77% zamówień na rozmaite produkty złożonych zostało za pomocą urządzeń z systemem iOS. Resztę, tj. 23%, stanowiły zamówienia użytkowników urządzeń z Androidem. W porównaniu do poprzedniego roku oznacza to wzrost udziału drugiej z opisywanych grup urządzeń o trzy punkty procentowe oraz spadek pierwszej z nich o 2 punkty procentowe.

Podobne dane zebrane zostały podczas czarnego piątku oraz cyber poniedziałku. W pierwszym z tych dni aż 78% zamówień złożonych zostało za pomocą urządzeń z systemem iOS. W drugim, wynik ten pogorszył się tylko o dwa punkty procentowe. W obu przypadkach pozostałe zamówienia w znakomitej większości złożone zostały przez użytkowników konkurencyjnego systemu operacyjnego.

Z raportu wynika także, że konsumenci nadal preferują dokonywanie zakupów internetowych przy użyciu komputerów stacjonarnych. 70% zakupów online wykonanych zostało za pośrednictwem takich właśnie urządzeń. 20% zamówień złożonych zostało na smartfonach, a tylko 11% na tabletach (suma 101% wynika z zaokrąglenia danych opublikowanych w raporcie). W porównaniu do poprzedniego roku, udział desktopów zmalał o sześć punktów procentowych na rzecz smartfonów.

Dane zebrane zostały w listopadzie 2015 roku i pochodzą z rynku amerykańskiego.

Źródło: PhoneArena za Custora