Jak wynika z najnowszego raportu firmy Canalys, od czasu rynkowego debiutu zegarków Apple Watch, firma z Cupertino sprzedała prawie 7 milionów tych urządzeń. Oznacza to, że liczba sprzedanych smartwatchów Apple przewyższa łączną liczbę wszystkich sprzedanych tego typu konkurencyjnych urządzeń.

Żaden inny producent nie zdołał sprzedać nawet 300 tysięcy sztuk inteligentnych zegarków. Niedawny debiut zegarków Pebble Time Steel sprawił, że firma sprzedała ponad 200 tysięcy swoich urządzeń. Jak twierdzi Eric Migicovsky, prezes firmy Pebble, sprzedaż jego zegarków podwoiła się w porównaniu do zeszłego roku. Według Migicovsky’ego smartwatch Apple przyczynił się do podniesienia świadomości konsumentów w zakresie technologii ubieralnej. Podobne zdanie wyrazili niedawno przedstawiciele firmy Fitbit. Co prawda, zarówno urządzenia Fitbit, kierowane do osób lubiących aktywność fizyczną jak i Pebble, pozycjonowane jak tanie smartwatche, nie są bezpośrednią konkurencją Apple Watcha, ale jak wynika z publikowanych informacji, wszystkie te urządzenia łączą pewne zależności rynkowe.

Firma z Cupertino niechętnie udziela informacji dotyczących wielkości sprzedaży Apple Watcha. Niecałe 4 miesiące temu Tim Cook stwierdził, że liczba ta wynosi niecałe 3 miliony, ale odmówił podania szczegółów na ten temat. Analitycy twierdzą, że większość tych urządzeń sprzedana została krótko po ich premierze, a później wielkość ta znacznie spadła.

Warto pamiętać, że Canalys opiera wyniki swoich badań na podstawie liczby przesyłek, a nie rzeczywistej liczby sprzedanych urządzeń.

W ostatnim wywiadzie dla Australian Financial Review, Mark Newson - projektant Apple i bliski przyjaciel Jony’ego Ive’a - powiedział, że Apple Watch to początek czegoś wielkiego. Newson twierdzi, że w ciągu pięciu lat sprzedaż smartwatcha osiągnie poziom, który reprezentuje obecnie iPhone. Przypomnijmy, że w ostatnim kwartale Apple sprzedało 48 milionów smartfonów.

Rynek inteligentnych zegarków cały czas się rozwija. Jeszcze kilka lat temu wiele osób twierdziło, że telefon ma służyć jedynie do wykonywania połączeń i wysyłania wiadomości SMS, a dziś te same osoby nie wyobrażają sobie życia bez smartfonów. Nie wykluczone, że ze smartwatchami będzie podobnie.

Źródła: Canalys, AppleInsider, 9To5Mac