Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę KGI Securities, w trzecim kwartale 2015 roku sprzedanych zostanie od 5 do 6 mln sztuk zegarków Apple Watch. Poprzednie prognozy wskazywały na sprzedaż większą o około 30%. Korekta dokonana została na podstawie analizy wielkości obecnego popytu na te urządzenia.

Jak twierdzi Ming-Chi Kuo - analityk KGI, na obniżenie prognozowanej wielkości sprzedaży nie mają wpływu wcześniejsze problemy związane z produkcją mechanizmów wibracyjnych, które zasilają Taptic Engine w zegarku Apple Watch.

Znacznej zmianie uległy także prognozy dotyczące wielkości rocznej sprzedaży Apple Watchów. Po uwzględnieniu nowych, dotyczących trzeciego kwartału, przewidywań oraz liczby sprzedanych dotąd zegarków, firma KGI obniżyła swoje szacunki prawie o połowę. Według raportu, Apple w 2015 roku sprzeda 15 mln sztuk tych urządzeń, a nie - jak przewidywano wcześniej - 30 mln.

Zmniejszenie popyt na Apple Watcha wynikać ma z faktu, że od dłuższego czasu data dostawy tych urządzeń nie ulega zmianie. Wielkość obecnej produkcji zaspokaja więc popyt bieżący oraz wystarcza na realizację zamówień złożonych wcześniej - krótko po premierze zegarka.

W raporcie znaleźć można również informacje dotyczące struktury zamówień. Aż 80% zamówionych urządzeń to wersje 42 milimetrowe. Na tej podstawie wysnuty został wniosek, iż zegarek lepiej sprzedaje się wśród mężczyzn. Kobiety wybierać mają wersję mniejszą - 38 milimetrową. Wyciąganie wniosków na temat płci nabywcy na tej podstawie wydaje się dość wątpliwe.

Biorąc pod uwagę różnice między obecną, a wcześniejszą prognozą coraz bardziej wątpliwa staje się również zasadność tworzenia i analizowania tego typu raportów.

Źródło: 9To5Mac